طرح طبقه بندی مشاغل در 70 درصد از واحدهای تولیدی مازندران در حال اجرا است

علی باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای برقراری عدالت مزدی، در سال گذشته بیش از 30 کارگاه و افزون بر 30 هزار کارگر از مزایای طرح طبقه بندی مشاغل برخوردار شدند.

علی باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای برقراری عدالت مزدی، در سال گذشته بیش از 30 کارگاه و افزون بر 30 هزار کارگر از مزایای طرح طبقه بندی مشاغل برخوردار شدند.

وی گفت: در سال گذشته برابر برنامه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 30 واحد تولیدی در مازندران نسبت به انعقاد قرارداد و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل با دفاتر مشاوره فنی طرح مورد تایید این وزارتخانه، اقدام کردند.

این مقام مسوول از کسب مقام و رتبه نخست مدیریت روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران برای دومین سال متوالی در سطح کشور خبرداد و اظهار کرد: هم اکنون 30 هیات تشخیص و 25 هیات حل اختلاف در این استان مشغول فعالیت هستند.

باقری با بیان اینکه با تلاش همکاران در حوزه روابط کار این اداره کل و با برگزاری کارگاه های آموزشی قانون کار در سطح استان، میانگین مدت زمان رسیدگی به شکایات، به 20 روز کاهش یافت، خاطرنشان کرد: مدت زمان رسیدگی به شکایات در مازندران از میانگین کشور نیز پایین تر است و تحقق این امر مرهون تلاش شبانه روزی کارکنان این نهاد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: تاکنون افزون بر 30 آیین نامه انضباط کار، 20 پاداش افزایش تولید، حدود 400 طرح خدماتی و حدود 100 فقره صلاحیت برای شرکت های خدماتی تامین کننده نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی مازندران صادر شده است.

باقری ادامه داد: بیش از 117 هزار کارگاه مشمول قانون کار و 720 هزار بیمه شده تامین اجتماعی در مازندران مشغول فعالیتند استان داریم.

از مجموع 14 هزار و 630 تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و 806 تعاونی در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی های فعال استان 122 هزار و 403 نفر است که در مقایسه با سایر شرکت ها، بخش خدمات با 2 هزار و 696، کشاورزی با 2 هزار و 162 و بخش صنعت نیز با یکهزار و 397، مسکن با 355، تامین نیاز مصرف کنندگان با 191 و تامین نیاز تولید کنندگان با با 152 شرکت، بیشترین تعداد تعاونی های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می دهند.

نظرات

captcha